BAR-dichtbij - Inloggen:

Inloggen Wachtwoord aanvragen
Bel met onze klantadviseurs: 088 - 426 36 60

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u het overzicht van de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan telefonisch contact op.

Algemeen

Wat is BAR-dichtbij?

BAR-dichtbij is een platform waar u wordt begeleid bij het vinden van de juiste ondersteuning in uw dagelijkse leven. Ondersteuning wordt geboden in de vorm van zorg-, gemaks- en welzijnsdiensten. Als inwoner van de gemeenten Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk kunt u gebruik maken van het platform en heeft u toegang tot betrouwbare zorgaanbieders, dienstverleners en vrijwilligers bij u in de buurt.

Ik ben inwoner van BAR maar kan niet inloggen.

U bent een inwoner van de gemeente Barendrecht, Albrandswaard of Ridderkerk maar kunt uw account niet activeren. Uw account wordt geactiveerd op basis van uw postcode. Controleert u uw postcode op juistheid. Blijft het probleem zich voordoen, neem dan contact op met ons servicecentrum via telefoonnummer 088 - 426 36 60. Is uw account geactiveerd maar lukt het inloggen u niet? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan, deze wordt u per e-mail toegezonden.

Waarvoor gebruikt BAR-dichtbij mijn gegevens?

De gegevens die u gebruikt voor BAR-dichtbij worden enkel gebruikt zodat aanvragen op de juiste wijze kunnen worden opgepakt. BAR dichtbij handelt conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Wat als ik niet tevreden ben over een dienstverlener?

Als u niet tevreden bent over een dienstverlener kunt u dit telefonisch of per e-mail bij ons aangeven.

Hoe zorg ik dat de e-mails van BAR-dichtbij niet in mijn ongewenste mail terechtkomen?

Om ervoor te zorgen dat de e-mails van BAR-dichtbij niet als spam worden gezien en in uw ongewenste post belanden, moet u BAR-dichtbij in uw e-mailaccount aan uw veilige lijst toevoegen. Bij Hotmail doet u dit op de volgende wijze: Ga naar "opties". Ga nog een keer naar “Opties” (boven “Aanmelden bij Hotmail”). Ga naar “Veilige en geblokkeerde afzenders”. Ga naar “Veilige afzenders” en voeg bar-dichtbij.nl toe aan uw veilige afzenders.

Ik heb een Wmo-indicatie. Wat moet ik doen?

U heeft vanuit uw gemeente een Wmo-indicatie gekregen. In uw beschikking staat voor welke voorziening u in aanmerking komt. Onder 'onze dienstverlening' vindt u de verschillende mogelijkheden. U selecteert de voorziening waarvoor u compensatie krijgt. Heeft u een voorziening met Zorg in Natura dan bent u vrij om zelf uw zorgaanbieder te kiezen. Op de website kunt u het aanbod van zorgaanbieders alvast bekijken. Het klantservicecentrum van BAR-dichtbij begeleidt u graag bij het vinden van de juiste zorgaanbieder. U kunt daarvoor telefonisch contact opnemen met 088 - 426 36 60 of uw gegevens achter laten op het Bel me terug-formulier. Wij bellen u zo spoedig mogelijk terug.

Ik heb met spoed hulp nodig! Hoe regel ik dit?

Als u dringend hulp nodig heeft, kunt u in aanmerking komen voor maximaal twee weken spoedzorg door een geschikte zorgaanbieder. Een aanvraag voor spoedzorg kan door de transferverpleegkundige of huisarts worden ingediend door telefonisch contact op te nemen met BAR dichtbij via 088 - 426 36 60. BAR-dichtbij is hiervoor 24 uur per dag bereikbaar. Bekijk de procedure voor spoedzorg.

Vrijwilligers

Waarvoor kan ik een vrijwilliger inzetten?

U kunt een vrijwilliger inzetten voor diverse diensten in en om het huis. Een aantal voorbeelden: - maaltijden rondbrengen - ontmoetingsbijeenkomsten leiden - activiteiten organiseren - preventieve huisbezoeken afleggen - kleine klusjes doen bij mensen thuis - mensen helpen bij het op orde houden van hun administratie - iemand thuis bezoeken voor een praatje, wandeling of spelletje

Zijn vrijwilligers aangesloten bij een organisatie?

De vrijwilligers die u kunt inschakelen via BAR-dichtbij zijn aangesloten bij vrijwilligersorganisaties uit uw omgeving.

Wmo-diensten

Wanneer kom ik in aanmerking voor de Wmo-diensten van BAR-dichtbij?

U komt in aanmerking voor de Wmo-diensten van BAR-dichtbij als u van uw gemeente een Wmo-indicatie heeft gekregen. De voorziening waar u voor in aanmerking komt, staat in de beschikking die de Wmo-consulent voor u heeft opgesteld. Samen met BAR-dichtbij kunt u de juiste invulling vinden van deze voorziening.

Welke voorzieningen zijn er?

De hulp die u via BAR-dichtbij kunt regelen valt binnen de Schoonmaakvoorziening of de Voorziening Persoonlijke dienstverlening. De voorziening waar u recht op heeft, staat vermeld in de beschikking die u van uw Wmo-consulent heeft verkregen. Binnen de Schoonmaakvoorziening en de Voorziening Persoonlijke dienstverlening zijn twee vormen van hulp mogelijk, "Zorg in Natura" en "Dienstverlening aan Huis".

Wat houdt 'Dienstverlening aan Huis' in?

U heeft de volledige vrijheid om zelf een hulp te kiezen. Dit betekent dat u eventueel ook zelf iemand aan kunt dragen waar u vertrouwen in heeft. Deze hulp is uw vaste hulp, u heeft dus altijd dezelfde persoon in huis. Vervanging bij ziekte of vakantie wordt voor u geregeld. De werkzaamheden die de hulp uitvoert vallen binnen de te behalen resultaten zoals vermeld in uw beschikking.

Wat houdt 'Zorg in Natura' in?

U krijgt op basis van uw wensen en behoeften een hulp van de zorgaanbieder die u heeft gekozen, toegewezen. U heeft geen garantie op een vaste hulp. Vervanging bij ziekte of vakantie wordt voor u geregeld. De werkzaamheden die de hulp uitvoert vallen binnen de te behalen resultaten zoals vermeld in uw beschikking.

Wie bepaalt of ik Dienstverlening aan Huis of Zorg in Natura krijg?

Of u hulp krijgt op basis van 'Dienstverlening aan Huis' of 'Zorg in Natura' bepaalt u samen met de Wmo-consulent. De bevestiging van het soort hulp waar u recht op heeft staat vermeld in uw beschikking.

Kan ik invloed uitoefenen op de selectie voor een Zorgaanbieder?

U bepaalt zelf van welke zorgaanbieder u hulp krijgt. BAR-dichtbij adviseert en begeleidt u bij het maken deze keuze.

Krijg ik altijd vervanging als mijn hulp ziek/met vakantie is?

Zowel bij 'Dienstverlening aan Huis' als bij 'Zorg in Natura' krijgt u vervanging als uw hulp ziek of met vakantie is.

Extra diensten

Zijn de aanbieders gekwalificeerd?

Alle aanbieders zijn uitvoerig gescreend op hun professionaliteit en betrouwbaarheid.

Hoeveel aanbieders kan ik voor een aanvraag selecteren?

Voor elke aanvraag kunt u maximaal één aanbieder benaderen. Voor het daadwerkelijk uitvoeren van een dienst kunt u slechts één aanbieder kiezen.

Ik heb twee mensen nodig voor één klus, kan dit met één aanvraag?

Ja, het kan zijn dat een aanbieder meerdere mensen kan inzetten om de klus voor u uit te voeren.

Er zijn geen aanbieders beschikbaar voor een dienst die ik wil afnemen.

Als er geen aanbieder wordt getoond, raden wij u aan de zoekfilters minder scherp te zetten of uw datavoorkeur aan te passen. Mocht dit geen resultaten opleveren, neem dan telefonisch contact met ons op.

Waarom kan ik niet binnen twee werkdagen een aanbieder laten reageren of een dienst laten uitvoeren?

Een aanbieder heeft twee werkdagen de tijd om op uw aanvraag te kunnen reageren. Mocht u een spoedvraag hebben of een calamiteit, neem dan contact met ons op. Dan wordt er direct actie ondernomen.

Ik heb vier aanbieders benaderd maar tot op heden nog geen reactie van hen ontvangen.

Wanneer een aanbieder niet reageert binnen de door u gegeven reactietermijn, komt er bij onze bemiddelingsservice een signaal. Wij zullen contact opnemen met de door u gekozen aanbieder en indien nodig nemen wij contact met u op over de voortgang van de aanvraag.

Ik vind de aanbieders bij nader inzien niet geschikt voor mijn aanvraag.

U kunt zelf de aanvraag op elk gewenst moment wijzigen en zo dus de eerder geselecteerde aanbieder afwijzen en een nieuwe aanbieder selecteren. De afgewezen aanbieder ontvangt automatisch een e-mail met de afwijzing.

Kan ik mijn aanvraag wijzigen?

Ja, u kunt, nadat u uw aanvraag heeft ingediend, nog wijzigingen aanbrengen. De door u geselecteerde aanbieder wordt automatisch van deze wijzigingen op de hoogte gesteld.

Kan ik mijn aanvraag intrekken?

Ja, u kunt, nadat u uw aanvraag heeft ingediend, uw aanvraag intrekken. De door u geselecteerde dienstverlener wordt automatisch op de hoogte gesteld van de annulering van uw aanvraag.

Wat zijn de tarieven?

De tarieven staan vermeld in de profielteksten van de dienstverleners. Bij diensten aan huis die uitgevoerd worden door particuliere dienstverleners wordt een vast tarief gehanteerd. Voor diensten die uitgevoerd worden door een bedrijf ontvangt u vooraf een prijsopgave.

Bel mij terug

Vul hieronder uw naam, telefoonnummer en eventuele toelichting in. De mogelijkheid om u direct terug te bellen is beschikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 8.00 uur en 17.30 uur. Vult u buiten deze tijden dit formulier in, dan bellen wij u de eerstvolgende werkdag terug.

Velden met een (*) zijn verplicht

Ik heb een klacht

U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.

Velden met een (*) zijn verplicht

Stuur een bericht

U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.

Velden met een (*) zijn verplicht

Wachtwoord aanvragen

U wilt een (nieuw) wachtwoord aanvragen. Vul hieronder het e-mailadres in dat bij ons bekend is. Wij zullen u dan een wachtwoord per e-mail toesturen. U kunt direct met dit wachtwoord inloggen. Heeft u nog niet eerder gebruik gemaakt van onze dienstverlening? Activeer dan eerst uw account!

Velden met een (*) zijn verplicht
E-mailadres: *